úterý 17. března 2009

Jan Šerých, Blábol
16.Března 2009


pohled do instalace

pohled do instalace

detail, digitální tisk na papíře, A1

pohled do instalace

instalace, stolní lampa, pulsující morseovou abecedou slovo "bla", vedle leží xerokopie s grafickým řešením téhož.

Komletní přepis použitých textů

kulturní instituce nabízejí falešný recept na nesmrtelnost
o tom kdo je Žid, rozhoduji já
už mě ta slušnost Ebenů sere.
čím více jsme sví, tím více jsme jejich
skromnost není arogance
smysl umění se rodí ve střetu mezi vizí umělce a vizí příjemce
pro české umění tu není dost bohatých ani chudých.
autentičnost v umění je rovno svědomí jednotlivých umělců, není jen hrou na
svědectví
neumíme sdělit, to co bychom chtěli, ale pouze to co umíme.
síla umělce nespočívá v identifikaci s námětem, ale ve svobodě se kterou
s námětem zachází.
alibismus je často zaměňován za etické chování
pokud se obsahem artefaktu stane jazyk sám, je třeba jiného jazyka na to,
aby nesl obsah.
politické umění poskytuje prostor pro svobodnou kreativitu zaměstnanců
reklamních agentur.
společnost se nezajímá o umění, protože umělci se zajímají jen o sebe
umělec je chytřejší než vypadá, ale hloupější, než si myslí
umělkyně jsou chytřejší než vypadají, ale ne tak, jak si myslí
elitnost je nutnost umělce, jakkoliv mluví jménem celé splečnosti
když někomu lížeš prdel, nedělej chutě ostatním
jediný způsob, jak můžeme Umění prokázat skutečný respekt, je jednat
morálně a Umění v jeho existenci přitom ignorovat.
něco můžeme definovat jen tehdy, když o tom nevíme vůbec nic
když tě nezajímá, to co mě – nemám co ti říct
mezi kritikou společnosti a pochlebováním je rozpitá hranice
všichni jsme rukojmí těch, co nás platí
– Jiří David, Jan Kadlec, Milan Salák, ???



Vse upresnuje druhy text!
Smysl umění se rodí ve střetu mezi vizí umělce a vizí příjemce
Umění nemá dost odvahy, aby dělalo to co dělat nemůže, přestože nemá
jistotu, že v okamžiku činu, je pravda už na jeho straně.
Pro české umění tu není dost chudých ani bohatých lidí
Autentičnost v umění je rovno svědomí jednotlivých umělců, není jen hrou
na Svědectví
Neumíme sdělit, to co bychom chtěli, umíme sdělit pouze to co umíme.
Neumíme sdělit, to co bychom chtěli, ale pouze to co umíme.
Síla umělce nespočívá v identifikaci s námětem, ale ve svobodě se kterou
s námětem zachází.
Etické chování se často slučuje s alibismem
Alibismus je často zaměňován s etickým chováním
Vyrovnaná duchovní společnost nepotřebuje umění…
Pokud se obsahem artefaktu stane jazyk sám, je třeba jiného jazyka na to,
aby nesl obsah.
Politické umění poskytuje prostor pro svobodnou kreativitu zaměstnanců
reklamních agentur.
Kdo by se zajímal o umění, když umělci se zajímají jen o sebe
Umění dává společnosti víc než si společnost myslí, ale míň než umění
proklamuje.
Umělec je chytřejší než vypadá, ale hloupější, než si myslí
Umělkyně jsou chytřejší než vypadají, ale hloupější, než si myslí
Už mne ten Eben sere
Každá komise je na píču
Asi, že nevěřím nikomu v českým, ale i slovenským umění
100 tisíc Euro je ročně pro Tranzit málo
Elitnost je nutnost umělce
Velikost českých umělců není v pochcávání japonských turistů
Nejen idioti kultury mají slušné vychování,
Kdo proklamativně pohrdá bienálemi umění, většinou je na všech
Když někomu lížeš prdel, nedělej chutě ostatním
Jediný způsob, jak můžeme Umění prokázat skutečný respekt, je jednat
morálně a Umění v jeho existenci přitom ignorovat.
– J. D., J. K., M. S., ???



...ale omezit se na prezentaci projevu těchto osobností by bylo pouhou
afirmací vágního přístupu, kterým se projevuje většina skupinových výstav
na jakékoliv a o to více na sociálně politické téma.
– Jiří David, Jan Kadlec, Milan Salák


Současný český filosof a přítel Václav Bělohradský v této souvislosti, i když
v jiném textu, například říká, cituji: „Dobře napsaná věta je věta nenapsaná“
(tedy ta věta mezi řádky).
(...)
...nedefinuje trvalé odpovědi, ale hledá, či spíše otevírá prostor pro dohody
o sdíleném jazyku, o jeho kvalitě o porozumění aplikace nových kontextů
a zohledněni a respektu stanoviska z kterého je jeho příběh „vyprávěn“.
– J. D.


Úkolem „Vazby“ je zkomplikovat kontext, jehož je součástí nebo ho alespoň
udělat složitější. Další funkcí je také měnit význam kontextu. Proto je každý
objekt vybaven textem – tzv. zavazbující hláškou, která popisuje normální
události z reálného života. Charakter těchto sdělení je velmi obyčejný,
jednoduchý až fatální proto, aby vazby získaly sociálně humánní „povahu“.
– Jiří Černický


Jan Šerých se narodil 24.6.2083 (_) - Esoterika, astrologie, okultismus. ...
www.neoluxor.cz


Odděluj a zhušťuj. – Wikipedie


Bagatelizování tohoto fenoménu pouhým odsuzováním bez analizování
prícin je úcelové a neobjektivní.
– Radek Macke


71!!! – Ivan Vosecký, Jan Šerých
Poprvé jsem chtěl nápis IZRAHELL instalovat na výstavě Eastern Aliance
v Berlíně v roce 2004. Nakonec jsem napsal KILL THEM ALL na výškovou
budovu a nápis byl po 1 dni na nátlak americké firmy galerií odstraněn
.Dlouho jsem měl jsem pocit, že nemám právo něco takového napsat, nebyl
jsem si jistý a taky jsem se trochu bál .Ten pocit jsem ztratil, když jsem letos
v lednu četl příběh Sabry a Shatíli, dvou palestinských utečeneckých táborů
v Libanonu, kde je detailně popsáno, jak během jediné noci v roce 1982 bylo
za dohledu izraelské armády zavražděno 1700 bezbranných lidí, ženy byly
znásilněny, mužům byly uřezány genitálie, malé děti byly podřezány, nebo
zastřeleny z blízka pistolí. Velitel této operace , ARIEL SHARON se několik
let po té stal premiérem státu Izrael . Nikdo nebyl za vraždu 1700 lidí
potrestán . Jediný člověk . A historie se znovu opakuje ,tentokrát v Gaze .
Ten článek byl tak strašný , že jsem se rozbrečel a pak jsem dostal vztek
. Slíbil jsem, že něco udělám, abych se nemusel stydět sám před sebou .
Jsem umělec, vyjadřuji se pomocí umění, nepojedu bojovat do Palestiny,
ale stát IZRAHELL ve mě získal nepřítele . Nebudu mluvit s nikým , kdo
je z Izraele a schvaluje jeho politiku . Nebudu si kupovat izraelské růže ,
nebo pomeranče ,nebudu se dívat na fotbal s izraelskými týmy .Zabíjet ženy
a malé děti ve jménu čehokoliv, je zločin.Je to hřích Je to zbabělost.Taky se
tomu jinak říká genocida .To není moje kultura. Byl jsem vychován v tom, že
zabíjet se můžou bojovníci, ale ne bezbranní civilisté.
Izraelci žijí v pekle a nevědí o tom.Jsou poznamenáni Kainovým
znamením za to , co kdysi spáchali a co dělají dodnes .Každodenně již 50
let páchají hřích a přijde jim to normální . Každý den se proviňují proti
svým přikázáním. Nebudeš vraždit,nepokradeš,nevydáš svědectví křivého.
Vyzbrojeni Amerikou , za přihlížení křesťanské Evropy a mlčení nás všech.
Společnost ,která žije 50 let v permanentní válce a kde vládnou masový vrazi
,musí nutně být nemocná ,morálně zdeformovaná . Jediná cesta , jak ukončit
tuto bludnou pouť , je cesta odčinění hříchů, cesta pokání a projevení lítosti
. Výrazem pokání by měl být odchod z Palestiny a navrácení toho ,co si vzali
násilím .Potrestat ty, kteří se dopustili válečných zločinů a když to není
možné- odejít pro své čisté svědomí, každý sám za sebe . Jestliže žiji ve státě
, jehož armáda se na příkaz svobodně zvolených politiků dopouští válečných
zločinů ,jsem jako občan za tyto zločiny zodpovědný . Nejdříve ze všeho si
Izraelci musí přiznat ,že jejich otcové a oni sami, něco strašného provedli .
A k tomu je ale potřebná odvaha .Musí jim v tom pomoci okolní svět .
Neumím oddělovat svoje umění od toho, co prožívám ,od svého života
. Nemůžu si v klidu a v teple malovat svoje obrazy ,protože se mě do očí
bijící nespravedlnost osobně dotýká . Nevím proč , já jsem si to nevybral
.To není umělecká strategie.Ten nápis jsem vyráběl měsíc. Zjistil jsem, že
hodně lidí má podobný názor , dost lidí se o to nezajímá, nebo nemají čas
se o to zajímat. To je privilegium umění , dělat zbytečné věci . Hodně mých
známých my nabídlo pomoc, bez toho,že bych je o to žádal ,když zjistili
,co dělám .S instalací mi pomohl Petr zvaný Krůša .Nápis na stráni vydržel
necelou hodinu a pak ho policajti rozbili . Ale to nevadí.Já to nevzdám .Ve
válce prý mlčí můzy, muži by však mlčet neměli .
– Ivan Vosecký


„Nevím co jsem; nevím co znamenám; nevím proč a pro koho dělám;
neznám smysl ani důvod původu mých, mnohdy recyklovaných prací.
Podezřele méně a méně je pro mne podstatné, kdo a jak porozumí smyslu
mých prací, a to včetně mne samého; jsem svým vlastním cizincem. Po
patnácti letech intenzivní, profesionální práce v oblasti umění, někde
uprostřed Evropy, jsem ztratil jakoukoliv koherentní identitu. Pomalu
a nejistě dospívám k závěru, že to pro mě není negativní, i když nevím
co s tím.“


Fotografie českého umělce Jiřího Davida byla 9. 2. 2006 v londýnské aukční síni Sotheby´s
úspěšně vydražena za 2160 britských liber.


ahoj jirko, edith, adelo, evo, dominiku, dominiku, honzo, jirko, pavle,
zbynku, pepo, lado, lukasi, martine, michale, baro, aleno, martine, marku,
honzo, marketo, ludku, honzo, evzene, vladimire, tomasi, tomasi, ivane!!!
tak ahoj, *h.
Begin forwarded message:
From: David J
Date: March 8, 2009 6:34:36 PM GMT+01:00
To: edith jerabkova
Cc: adela svobodova , eva kotatkova , dominik lang , dominik lang
, jan haubelt , jirka
thyn , pavel sterec , zbynek
baladrán , josef bolf , ladenka@
centrum.sk, l.l.jasansky@volny.cz, mnpolak@volny.cz, michal kalhous
, barbora klimova ,
Alena Kotzmannova , Martin Kubíček
, marek meduna , honza nalevka
, marketa othova , ludek rafani , Jan Serych , evzen simera , skrepl@volny.cz, tomas
svoboda , tomas vanek , ivan vosecky
Subject: Re: Jiri DavidbienaleJiri David
Reply-To: jiridavid@seznam.cz
Edith pro mne je mozny onen patek, ale misto nevim!prizpusobim se!
Jirka David
P.S. jen to musim vedet aspon den, dva pred.diky.
------------ Původní zpráva ------------
Od: edith jerabkova

Žádné komentáře: